18.1.10

Sennep og oste fylt kylling surret i bacon

Jeg liker ikke sennep. Ihvertfall har jeg ikke gjort det, så jeg har heller ikke prøvd de siste 10 årene. Men da jeg lette litt på nett i dag etter hva jeg kunne bruke 1.2kg kylling til kom jeg over en spennende oppskrift.

Ingredienser
125g Mozzarella (rives i biter)
50g sterk cheddar (revet)
1ss helkornet sennep uten sukker
4 kylling fillet
8 striper med bacon

Ca 1 karbs pr porsjon.

Bland ost og sennep sammen til en fin masse.



I hver av filetene lager du et snitt og fyller med blandingen. Så surrer du 2 strimler med bacon rundt for å holde fyllet litt på plass.


I en ildfast form, inn i ovnen på ca 200grader i 30min.



Osten siver litt ut, men det er nok igjen inni, og det er bare å øse på tallerken det som ligger igjen. 

 
Serveres med det man måtte ønske av grønnsaker. 

4 comments:

Anonymous said...

Nå ble jeg sulten!!!!

Line said...

Da vet du hva du kan ha til middag i morgen. For godt er det.

Unknown said...

Dette så utrolig godt ut. Og jeg liker heller ikke sennep, men siden du heller ikke gjør det, så kan jeg trygt lage dette da :-)

Line said...

Ida, du burde prøve den ja, utrolig god. Man smaker litt sennep smak, men den er ikke noe fremtredende. Håper det smaker!

Related Posts with Thumbnails