13.1.10

170kg lettere med lavkarbo

Jeg referer til følgende artikkel som står på klikk.no

Legens fristende Superdiett

Hexeberg mener lavkarbodiett er løsningen for de fleste med overvekt. 

Man kan ikke annet enn å bli imponert over slik. Og det som er enda mer imponerende er at det ved hjelp av lavkarbo og ikke slankeoperasjon at hun har klart dette resultatet. At det er flere leger som går ut i media og promotere lavkarbo er og veldig viktig. Vi hører nok om dietter som er satt opp etter statens kosthold råd.

– Doktor Hexeberg sa at jeg i hovedsak skulle spise kjøtt, fisk, skalldyr, egg, nøtter, ost, smør, olivenolje og grønnsaker.

Her er det jeg spiser, og det er ikke noe diett for meg, ikke nå lenger. Selvfølgelig er lysten på brød der....av og til, men ikke ofte. Og jeg merker at de gangene jeg spiser ting med mye karbs er ikke magen på lag lenger samt at jeg blir doven og slapp.

Jeg håper at det vil kommer mer og mer positiv dekning av lavkarbo i media, at folk med overvekt får informasjon om at det finnes en løsning som ikke innebærer å sulte seg selv for å så gå opp igjen alt man har gått ned, samt litt til.

Gradvis økte hun inntaket av karbohydrater, slik at vedlikeholdskosten inneholdt cirka 50 gram per dag.

 Det er fremdeles lavkarbo. Alt under 72g karbohydrater eller 6 BE er sett på som lavkarbo. For de fleste av oss som har prøvd alt av dietter og slankekurer og som finner ut at lavkarbo funker, må nok holde oss på et tilsvarende nivå. Og for de fleste av oss er ikke det et problem, det er et ønske.

4 comments:

Adrian Grande said...

Ketose er tingen!

http://ketose.no/ketose/ketose-og-lavkarbo/ketose.html

http://www.ketolyse.no/?group=1443&subgroup=1444&art=2002 (scroll litt ned)

Line said...

Jeg er i ketose så og si hele tiden. Jeg spiser mer LCHF og trives med det. Men takker for linker, skal ta en titt.

scartz said...

Syntes artikkelen var litt motsigende til tider ang lavkarbo. Men fortsatt veldig imponerende. Jeg følger selv Bedre uten brød - lutz, kjempebra bok!

Line said...

Joda, artikkelen var motsiende til tider, men jeg er heldigvis ikke nybegynner på lavkarbo. Jeg fikk Bedre uten Brød til jul og driver og leser den nå, og det gjøre at jeg er enda mer overbevist om at det jeg gjøre er riktig.

Related Posts with Thumbnails