8.1.10

Drikker du te?

Jeg har aldri vært noe stor te drikker. En kopp her og der når jeg er på besøk. Men nå i julen var jeg hos min venninne Elisabeth og der drikkes det mye te. Jeg smakte på en kopp og det var godt. Mango og Chili var det. Og spesielt nå i kulden er en varm kopp te godt.

I går var på Teehaus som det heter her i Wien og kjøpte te i løs vekt og det jeg trengte for å lage meg te. Kjøpe meg og en termos slik at jeg kan lage litt mer hver gang og ta et par kopper mens jeg sitter på jobben.

Jeg drikker stort sett svart te, men liker at den har frukt smak, så det ble 2 forskjellige i går. Ene med Appelsin og andre heter Sunny Island med litt forskjellig frukt.Jeg så etter Mango og Chili, men de hadde bare Mango. Og da jeg så hva som var i, så var det sukker i den. Styrte unna med en gang.

Nå sitter jeg her og nyter min andre kopp med te og må jo si at det er godt og det varmer kroppen.

Det jeg nå lurer på er om dere har noen andre forslag til god svart te med fruktsmak?


 
Koppen har jeg malt selv.


Med blitz

1 comment:

Anonymous said...

Te er godt -særlig i natura -dvs uten sukker eller noe tull i. For tiden har jeg diller på Twinings Voyage -Indian Chai -den har smak av Cinnamon. cardamom , cloves & ginger -skikkelig varmende smaker -den er i pose da , men det går jo an det og ;)

Koselig kopp du har - greit å ha en trivelig tekopp

AB

Related Posts with Thumbnails