11.12.09

Turkey Burgers

Dette har blitt en ny favoritt.

Her i Østerrike får man ikke tak i kalkun eller kylling kjøttdeig, så jeg kverner min egen kjøttdeig, denne gangen ble det kalkun.

Ingredienser

  • Kalkun/Kylling
  • Rødløk
  • Hvitløk
  • Koriander
  • Cummin
  • Salt
  • Pepper
  • Egg
Jeg blandet alle ingrediensene sammen utenom egget. Løken kuttet jeg opp i boksen til stavmikseren og presset selvfølgelig hvitløken. Bruk ønsket mengede. Så hadde jeg i en del krydder, blandet godt, dekket til, og lot det stå over natten i kjøleskapet.



Neste dag blandet jeg inn et egg før jeg hev smør i pannen og Formet burgere med hendene og stekte. Litt varierende str, men der det ikke det som er sjarmen med hjemmelaget?



Jeg steker i en del smør. Liker det og jeg får i meg fett.

Middagen min i dag ble 2 små burger med 4 skiver bacon og 2 skiver ost på. Som pynt hadde jeg 2ts med salsa. Utrolig godt. En ny favoritt inn på lista.


Som dere ser, den ligger og svømmer litt i smør. Det ble litt mye.
Jeg pleier å helle over litt, men kom litt mye denne gangen. 

Jeg håper det smaker!

No comments:

Related Posts with Thumbnails