8.2.10

Parmesan/bacon Burger

Denne kom i stand av at jeg prøver å tømme kjøleskapet fordi jeg skal til USA/Canada i 2 uker om et par dager.

Men skal love deg at den var saftig og god.

Oppskrift
700g Kjøttdeig
72g parmesan (det var det jeg hadde igjen)
6 skiver med bacon (hadde igjen)

Krydder - Jeg bare hiver oppi jeg, så kan dessverre ikke si hvor mye av hver
Sterk paprika - en del
Hvitløk
Løk - en del
Pepper - en del
Cummin
Koriander

Jeg bare blandet alt sammen i en bolle. Bacon ble først stekt og så knust oppi blandingen. Jeg lagde ganske 6 stor og tykke hamburgere og stekte dem i masse smør. Først på sterk varme og så lot jeg dem stå og putre på svak varme. Utrolig gode. En holder i massevis.

I dag hadde jeg bare en burger, men syntes det er veldig godt å servere på en tykk skive tomat med litt majones på. Snadder.
Ikke rå i midten, bare en bacon bit
Jeg har regnet på det, og i mine er det ca 0.5 karbs per hamburger

No comments:

Related Posts with Thumbnails