9.1.10

Må du kysse på hunden min?

Jeg vet at Odin er liten og kosete og en veloppdragen liten hund. Han elsker mennesker og liker å bli kost med. Men det betyr ikke at gud og hvermann skal plukke han opp og kose og kysse på han. Han er tross alt en hund. Hadde det vært en 1 år gammel dobermann som hadde stått der hadde du ikke plukket den opp.

Jeg har opplevd flere ganger at folk bare plukker han opp, andre er snille og spør, men de får beskjed om at han er en hund og skal holde seg på bakken. Men det gjelder tydeligvis ikke mine naboer. Det er et eldre ektepar som har en gneldrete Yorkie.




Treffer jeg mannen i huset og Odin står på bakken så bare bøyer han seg ned og hilser. Men har jeg Odin i armene fordi han den dagen ikke har lyst til å gå i trappene så bøyer han seg helt oppi meg og skal kysse på Odin. Noe jeg ikke liker. I tillegg så stinker han av alkohol.

Er det fruen i huset jeg treffer så er det samme hvor Odin er. Hun plukker han opp og kysser på han om han står på bakken eller lener seg inn og kysser på han om jeg bærer han ned trappene. Hun stinker parfyme og har stort sett knall rød leppestift.

Er sikkert dumt å gå og irritere seg over dette, men det er min hund og jeg vil ikke at han skal bli plukket opp av alle som møter han. Greit nok at jeg bærer han en gang imellom når vi er ute, men de er en grunn for det, ikke for at jeg skal kose med han.

Og en liten hund liker ikke at ting kommer over hodet, spesielt ikke av fremmede. Og når de haler og drar i Odin for å få kysset hodet hans så kan det virke truende. Jeg har prøv å hinte pent, men neste gang sier jeg ifra. Er lei.

4 comments:

Makronella said...

Thi hi - vil du låne min dobbe ...... til forveksling lik - i farge og forsåvidt "fasong", men size ......... jo hun tror hun er Odins størrelse, men de som prøver løfte henne -gjett om de vil få andre ideer FORT .......joda kan være en avvenningmetode......... så bare si fra

Line said...

Jeg låner gjerne din dobbe. Odin tror han er en dobbe og har ikke helt skjønt at han er ikke mer enn en knert.

Ville tro at det er kjapp avvenningmetode ja.

Elisabeth said...

Hehe..huff jeg må nesten le av synet av en mann med alkoholånde som kysser på en hund ;)

Det er dessverre så altfor mange mennesker som "mister respekten" for små hunder. De skal hele tiden løfte de opp og susse på de og prate baby-språk. De glemmer at små hunder er like mye hund som en stor hund! Hrmf.

Stå på :)

Line said...

Elisabeth. Det er helt klart alt for mange som har null respekt for små hunder. Odin gjør alt som andre hunder gjør, og er like mye en hund.

Jeg gir meg ikke :)

Related Posts with Thumbnails