12.1.10

Rotfylling del II

I dag var det ny runde til tannlegen, og da jeg kom dit var humøret ganske greit. Jeg hadde bestemt meg for at dette skulle gå greit. Jeg satt og ventet og tiden gikk. Først etter 1t15min kom jeg endelig inn. Han begynner å plukke ut den midlertidig fyllingen og stikker i noe lange greier før det blir tatt et røntgen.


Hund er med over alt i Wien tydeligvis


Da oppdager han at han må bore dypere i to av røttene. Han er på vei til å begynne uten noe form for bedøvelse og uten å si noe til meg om det, hvorpå jeg får fullstendig panikk. Han mente at siden det ikke gjorde noe spesielt vondt da han dyttet i disse lange greiene så trengte jeg ikke bedøvelse. Jeg var totalt uforberedt på dette, og det nyttet ikke å roe meg, så det ble satt bedøvelse.


Utstyr som ble dyttet inn i munnen, opp til flere på en gang


Jeg må så ut på venterommet igjen for at den skal få tid til å virke. Jeg kommer inn, han borrer og styrer, som ikke var noe godt, men greit nok. Det blir tatt nye røntgen, "fyllingen" er ikke 100%. Den blir tatt ut og gjort kortere. Satt i og tatt nytt røntgen. Alt sitter vist perfekt nå

Noe uklart, tatt med mobil og raskt så ingen skulle oppdage meg

Så blir "fyllingen" tatt ut igjen og gjort klart til å settes permanent i. Da ble denne lange her brukt.

 
Ikke skoene, men den tynne lange du ser peke helt til bordet

Fordi jeg skal ha hvit fylling så må selve rotfyllingen få sitte i frem til fredag. Da skal jeg tilbake og gjøre fyllingen som er selve tannen og ikke i roten. Jeg gleder meg ikke, men skal vel gå greit.

Fikk og beskjed om at jeg fikk ikke lov til å rotfylle de tennene som var ved siden av denne jeg har gjort nå, om det skulle trenges. Røttene er nemlig S formet.

Den tannen du ser har hvit rot er den som har blitt rotfylt, og du ser de skjeve røttene i tenne ved siden av

2 comments:

S said...

Man må passe godt på tennene sine ja ;-)

Line said...

Joda, jeg prøver så godt jeg kan. Denne tannen var død etter at litt for mange tannleger har herpet med den.

Related Posts with Thumbnails