30.1.10

Odin skal ut og fly

I går ble sommerens flyturer bestilt og betalt. Og Odin skal selvfølgelig være med. Norwegian og Austrian flyr direkte til Oslo. Men Norwegian har en regel om at det ikke er lov med dyr i kabinen på utenlandsreiser. Så da var ikke de aktuell mer. Så vi har bestilt reise med Austrian til ca 1300kr, som ikke er så ille for tur/retur.
Klar for første flytur
Vi skal og en tur innom Stavanger når vi er i Norge, og der har jeg brukt bonuspoeng, så der var det bare avgifter som jeg måtte betalt, kom på 400kr.
Var så flink så
Gleder meg til å ha med meg Odin til Norge når det er sommer og sol. Da blir det turer rundt Stokkavannet, tur i skogen, og besøke masse venner.
Trøtt og sliten da vi endelig kom frem
Nå skal jeg ut på litt shopping. Ser etter en spesiell ting, så får vi som jeg kommer hjem med det eller ikke.
Vi ønsker oss lite av dette når vi er i Norge i sommer
Heldigvis har Odin alle papirer i orden, han trenger bare påfyll og ikke den lange prosessen med venting og blodprøve som VG skriver om her -På tide å ferievaksinere kjæledyret

2 comments:

HaraldH said...

Her er alt under kontroll, Mia skal til vetrinær for blodprøve, i forhold til rabies, i mars. Men det VG skriver om bendelorm kjenner eg ikkje til, gjelder dette i nordiske land også eller er det ellers i Europa? Dette må vi sjekke opp med vetrinæren. Det blir veldig spennande, ettersom det blir den første ferien for Mia, og ho var ikkje særlig begeistra for å være i campingvogna, men vi får håpe det går bra.
God ferie, og lykke til på flyturen.

Line said...

Hei HaraldH
Denne ormekuren VG snakker om er ikke noe problem. Veterinæren vet alt om det. Du må ta den uansett hvor du skal utenfor Norges grenser. Vi tok den 2 dager før vi reiste til Norge i julen, og 3 dager etter at vi landet i Norge var vi hos veterinær i Norge og fikk samme kur. Ikke noe problemer. Som VG skriver, du tar den innen 10 dager før du reiser ut av Norge og innen 7 dager når du kommer tilbake til Norge. Vi bor i Østerrike så Odin slapp å ta den da vi kom tilbake til Østerrike.
Lykke til med ferien, Mia kommer sikkert til å storkose seg.

Related Posts with Thumbnails