20.1.10

Pølser og blomkålstappe

Det er godt det. Har fått pølse dilla om dagen, og Østerrike er jo ikke kjent for å ha manko på pølser. Her er det nok å velge mellom. Forskjellige butikker har forskjellige merker, og jeg har funnet noen jeg liker. I går var jeg innom en matbutikk jeg ikke har vært innom på en stund, og fant noen kalkun pølser med mindre enn 0,1g karbs pr 100g.

De er utrolig godt i både rå og stekt form, så en ny favoritt er funnet. Var innom igjen i dag og kjøpte mer og fant da og både Frakfurter og servelat fra samme merke laget av kalkun.


Da jeg kom hjem måtte jeg jo selvfølgelig ha pølser, og hva hører pølser til, det er potetstappe. Her i huset spises ikke det, så det ble blomkålstappe m/bacon, som faktisk er bedre. Blomkålet kokes i masse smør og fløte, muses med stavmikser og så moser man bacon i.

Nam

No comments:

Related Posts with Thumbnails