17.1.10

Opp i vekt med VG Vektklubb

...på lang sikt ihvertfall.

Årets medlem har gått ned 20kg o VG sin vektklubb - 20kg ned uten pølser

Jeg ble medlem i VG Vektklubb (VK) i februar 2008 da vekten var på topp og 103.3kg. Jeg telte kalorier, trente, holdt meg unna alt som het fett og spiste alt det som var "riktig" i følge VK. Vekten minket og jeg var strålende fornøyd. Holdt det? Nei. Hverken kcal telling eller vekten.

Jeg gikk opp igjen en del, og startet på nytt, for man har muligheten til å re-starte programmet, så mange ganger man vil. Det er innebygget at folk går opp igjen. Jeg gikk opp fordi jeg ble drittlei kjedelig smakløs mat, samt å være sulten.

Sommeren 2009 sluttet jeg i VK, og takk og pris for det. Den høsten hadde vekten økt til 102.6kg igjen og jeg bestemte meg for å prøve lavkrabo. Jeg kunne en del fra før, leste en del mer, og satte igang. Før jul, etter 13 uker på lavkarbo, var 18kg borte fra den vakten jeg startet med i VK i 2008.

I den perioden var jeg aldri sulten, spiste mindre enn noen gang, spiste masse spennende mat, og koste meg mens jeg så at vekten minket. Jeg føler meg sprekere og friskere enn noen gang.

VK passer kanskje for noen. For en del passer det å spise slik staten anbefaler. Men det passer ikke for alle. Og når jeg ser at VK sine "eksperter" fnyser og slår ned på alle spm om lavkarbo blir jeg irritert. Det er litt "vi vet best" mentalitet, og nåde deg hvis du prøver noe annet. Forskning viser at lavkarbo i mange tilfeller er bedre for en del mennesker.


Baconrull
Gratulerer til vinneren ihvertfall. Og det er en ting jeg er evig takknemlig for når det gjelder VG VK, og det er menneskene jeg traff der inne. Mennesker som har betydd mye for meg, og som jeg fremdeles har kontakt med.

Nå skal jeg kose meg med en middag full av smak og fett. Og vekten minker for det.

4 comments:

LenaBeatrice said...

He he, lo da jeg leste overskriften din ;-)
Trenger sånne små lattere i hverdagen!

Hadde vært interessant å få statistikk for resultatene, på kort og lang sikt for VG's vektklubbmedlemmer.
Men de resultatene er vel like sikkert bevoktet som norges gullreserve

Line said...

Hehe ja. Er jo ikke noe god reklame for dem. Men det er mange, veldig mange som kommer tilbake til VK fordi de går opp igjen. De ser ikke noe sammenheng med dietten, men husker bare at de gikk så bra ned sist de var der inne.

Det tror jeg aldri du kommer til å få vite, for det er mange som starter på nytt, både titt og ofte.

Lisbeth said...

Hei,
fant bloggen din via Lena B's blogg. Det som fanget oppmerksomheten min var at du skrev at du savnet majones. Så tenkte jeg; hun kan jo ikke bo i Norge (gjør ikke jeg heller for tiden) og når jeg er hjemme så kjøper jeg majones! Jeg har også prøvd VG VK og gikk ned 2 kg på 6 mnd, trente hardt 3 ggr i uken og var konstant sulten.... har hengt meg på lavkarbo og går jevnt og trutt ned noen 100gr pr uke.

Line said...

Så hyggelig at du stakk innom. Jepp, bor i Wien, og har enda ikke funnet en majones som smaker godt.

Høres ut som det samme som meg. Og du har riktig tempo og, når det er borte forblir det borte.

Related Posts with Thumbnails