13.4.10

Baconsurret indrefilet m/Blå Castello

Har hatt lyst på indrefilet av svin en stund. Siden jeg har prøvd å surre kylling i bacon, så tenkte jeg at det smaker sikkert snadder.

Et flott stykke indrefilet ble kjøpt inn, det lille av fett som var på ble selvfølgelig værende. Delte nesten igjennom på midten og satte i gang. Om man velger å bruke en blåmugg ost eller en annen kremost er opp til en selv. Smak og behag

En eller annen kremost i midten
Surret i bacon
Freset litt i pannen først
Over i ildfast form og inn i ovnen på ca 175g i 20min
Så hvile i 15-20min
Serveres her med blomkålmos med baconbiter i

Håper det smaker. Min var lyserosa inni, perfekt og smakte virkelig snadder. Kjempe enkelt og så godt.

7 comments:

Frida said...

Nam! Når inviterer du på middag? :p

Line said...

Bare å komme :)

Frida said...

Takk takk. Da står jeg plutselig på døra di. Tar med et par flasker vin jeg da :)

Line said...

Flott. Da er tingene avgjort. Får vel mikse sammen noen muffins til dessert da.

Anonymous said...

Prøvde denne i kveld. Det var helt nydelig. Hadde den sammen med stekte champignon med fløte + brokkoli og et glass hvitvin.. nam Tusen takk for tipset. Skal prøve laks stekt med Philadelfiaost oppå i morgen.

Line said...

Hyggelig at du likte det. Alltid hyggelig å dele.

Høres og godt ut.

Anonymous said...

Tusen takk for hærlig tips, tok philadelfiaost og kryddersmør inni, for det var det jeg hadde, serverte med bakt potet og salat, heeeeelt nydelig, og det er nå hærved bestemt at jeg er kokken på indrefilet:)

Related Posts with Thumbnails