16.1.10

Her pleide jeg å jogge....

....og det er dessverre ikke pga snøen at jeg ikke jogger her mer, men pga mine knær. For jeg har lyst til å jogge igjen. Lyst til å løpe og delta i løp. Jeg begynte å jogge i mars 2008. I mai deltok jeg i mitt første løp som var en 10km. Målet var å komme i mål innenfor 1t20min. Jeg klarte 1t11min.

En av sideveiene som går parallelt med hovedgata
Jeg jogget videre og deltok til slutt i et halvmaraton hvor jeg kom inn på 2t43min. Det var i oktober 2008. I begynnelsen av 2009 begynte knærne å plage meg så mye at jeg kom meg til ortoped, og der fikk jeg løpe forbud.

Hovedgata i Prater - Trafikk fri 24/7
Jeg håper at jeg dag kan komme tilbake til løping, for det er ikke noe mer givende å løpe i mål etter et løp og vite at du har klart det.

Skispor om vinteren blir kjørt opp på den ene siden

Jeg løp altså et sted som heter Prater. Det er Wiens Central Park. Det er et stort område, bare 10min å gå fra der jeg bor med masse stier, åpne områder, lekeplasser, vannland og mye annet. Det er trafikk fritt og er utrolig deilig å gå der.

 
Hovedveien som er asfaltert er i midten og er opplyst når det er mørkt.
På hver sin side av hovedveien er det flere stier/veier med mykt underlag. Fra en ende til den andre er det 4.5km og det er km merker langs hele. Det er alltid masse folk, uansett være nesten og selv i et slik være som dette har jeg vært ute og løpt. 


Dette var for en uke siden hvor vi fikk masse våt snø, den er heldigvis på vei bort. Jeg kom hjem nedsnødd og våt


No comments:

Related Posts with Thumbnails