21.4.10

Enkel Chicken Curry og "ris"

Da har jeg kokkelert litt på kjøkkenet, blant annet stekt nye knekkebrød samt laget middag i dag og lunsj for de neste dagene.

Siden jeg bor alene, så er det ikke like gøy å lage mat, men det har blitt mer morsomt, og nå lager jeg alltid en del mat så jeg har til lunsj de neste dagene.

Jeg har aldri prøvd meg på curry, men hadde lyst på. I går fant jeg kokosmelk med bare 1 karb pr 100ml.

Ingredienser

  • Kylling
  • 1 boks Kokosmelk
  • Paprika
  • Hvitløk
  • Curry (jeg brukte pulver, fant ikke paste. Brukte mye, veldig mye, men kunne brukt mer)
  • Crème Fraich
  • Blomkål

Mer hadde jeg ikke i kjøleskapet

Stekte kylling i smør og presset hvitløk, hadde curry pulver oppi ganske tidlig for å sette mer smak. Helte over kokosmelk og hadde oppi CF. Hadde så oppi paprika. Lot det stå å koke litt.

Rev blomkål på den store riva, stekte det i stekepanna med smør.

Som nevnt, kunne vært sterke, men smakte god. Denne er veldig plain og enkel, men jeg er ikke så glad i for mye dill i curry. Skal prøve meg med litt chili i neste gang.

Servert på frokost tallerken selvfølgelig

4 comments:

anette s said...

Dette så veldig godt ut ;-)
Må prøve denne en dag tror jeg!

Line said...

Det var veldig godt. Har det med som lunsj i dag. Gleder meg.

Furine said...

Ser godt ut!
Har ikkje karri i hus, men har laga liknande, og har då i sambal oelek (etter råd frå Lena Beatrice) og det er knallgodt! :)

Line said...

Sånn må jeg og få tak i og ha i huset. Takker for tipset.

Related Posts with Thumbnails