11.12.09

Chickenfingers

Dette er virkelig inn under top 5.

Ingredienser

  • Kylling/Kalkun
  • Baconcrisp
  • Parmesan
  • Egg
  • Smør
Jeg har igjen brukt kalkun denne gangen. Jeg kutter opp i passe str. Et eller 2 egg rører jeg sammen i en litt flat form. Baconcrisp har jeg knust med stavmikseren i boksen som hører til, det samme med Parmesan. Jeg blander disse to sammen i en annen flat form.


Baconcrisp og Parmesan blandet sammen

Så dypper man kyllingen først i egg og så i baconcrisp og Parmesan blandingen. Bruk gjerne en gaffel og klapp det godt på.



Jeg steker det i smør. Ganske mye smør. Og det blir utrolig crispy og godt. Snur dem et par ganger, men lar dem ligge litt først ved første vending slik at det setter seg til kjøttet.



Det blir crispy og smaker veldig godt. Jeg lager en del om gangen. Når når man varmer i mikroen så holder den seg ikke crispy, men smaker like godt.




Håper det smaker!

No comments:

Related Posts with Thumbnails