11.12.09

Kalkun i hvitløk ostesaus m/bacon

Dette er en av favorittene. Lett å lage, lett å ha med seg som lunsj, og ikke minst, veldig godt.

Ingredienser
  • Kylling/Kalkun
  • Bacon
  • Hvitløk smøreost
  • Creme Fraiche
  • Fløte

Jeg har brukt kalkun her. Skjer opp i den str du måtte ønske. Legg i en ildfast form. Er det store stykker ha de litt i ovnen før neste steg, om ikke så er det bare å sette igang og steke bacon. Jeg klipper baconet i små biter og steker det i panne. Legger så bacon over kyllingen.


Kalkun i form



Bacon på, fettet kommer med

Jeg blander så sammen resten i en bolle og bruker ofte en stavmikser og få blandet det godt sammen. Så heller jeg dette over kyllingen og baconet. Så skal det endelig inn i ovnen.


Saus

Setter dette inn i ovnen på ca 200g til jeg syntes det ser ferdig ut. 30-40min avhengig av tykkelsen på kyllingen. Det har alltid blitt utrolig mørt, smelter på tunga.


Ferdig og klar til å spises

Håper det Smaker!

No comments:

Related Posts with Thumbnails