11.4.10

Fiskekaker med parmesan

Dagen har stort sett blitt tilbragt på kjøkkenet. Har fått iset av fryseboksen, noe som virkelig trengtes. En del måtte kastes og jeg har nå isfri frys, med plass.

I frysen fant jeg en del fisk, som passet seg ypperlig til fiskekaker.

Ingredienser
  • 700g Torsk
  • 700g Laks
  • 200g Parmesan
  • 2.5dl fløte
  • 2 egg
  • 2 fedd hvitløk
  • Krydder
  • - Chili (2 ts)
  • - Curry (2ts)
  • - Pepper (en del)
  • - Cayenne (litt)
  •  - Ingefær (litt)
Fisken malte jeg og blandet det godt sammen med det tørre.

Malt torsk og laks med hvitløk
Krydder og parmesan
Blandes godt
Egg og fløte er lagt til. Skal ikke bli for våt
Stekes i smør
Nam
Lage mange på en gang
Middag

 Jeg fikk 25 fiskekaker ut av min deig. Siste kunne vært 2, men jeg ville ha en stor. De smaker snadder.
Det blir ca 0.7g karbs pr fiskekake.

Snadder som lunsj, pålegg, middag etc.

4 comments:

Makronella said...

Dette så skikkelig godt ut, spennende med parmesan i - tror disse må prøves ut en gang - går jo mot fiskesesong ;)

Frida said...

Mmmm! Fiskekaker! Det ser veldig godt ut. Synes som Makronella at det ser spennende ut med parmesan. Er det mye smak av parmesanen når fiskekakene er ferdig stekt?

Unknown said...

Yummi!!! Dette så utrolig godt ut! Skal virkelig lages når kjøkkenet mitt er ferdig!

Line said...

Makronella, med ferks fisk er det nok enda bedre kan jeg tenke meg ja.

Frida, jeg syntes ikke det. Den setter litt salt smak på dem, og det er snadder. Ikke spesielt med parmesan smak

Ida, gleder meg til å se bilder av det ferdig kjøkkenet. Tenk så mye spennende du kan lade da.

Related Posts with Thumbnails