22.4.10

Inn og ut på 5min

Da har jeg vært hos kiropraktor. Det var en rask affære, 1min ventetid, 4min behandling og så ferdig.

Jeg forklarte han at jeg hadde problemer med hoftene første gang som 18-19 åring. Var da til behandling hos fysioterapeut. Fortalt og om i fjor sommer da hofta låste seg og jeg var til behandling hos kiropraktor i Norge samt problemet med ryggen nå. Nevnte og mine knær.

Han bøyde og tøyde og kunne med en gang se at venstre hofte hadde begrenset bevegelighet. Han knakk på begge sider og gjorde samme øvelse igjen, hvor nå jeg hadde kjempe bra bevegelighet på begge to.

Så klemte han på et punkt på innsiden av kneet og jeg hylte. Det stammer fra hoftene var det han sa. Han satte og to akupunktur nåler i ryggen som hadde noe veske i, fikk plaster på, og han var ferdig.

Alt stammer fra hoftene. Rygg, kne og hofteplager stammer fra hoftene. Og det er mest sannsynlig medfødt. Han spurte fra hvilken av foreldrene mine det kommer fra, men jeg mener å ikke ha hørt om slike problemer fra dem. Så jeg er den første sa han.

Spurte han og om MBT sko, de likte han ikke. Så jeg skal ikke til innkjøp av dem. Jeg skal holde meg ganske rolig de neste dagene, og skal love deg jeg vil ikke noe annet. Det verker som bare det nå.

Er det ikke blitt bedre på 2 uker så skal jeg tilbake.

Så nå skal jeg lese meg opp på hofte problemer å finne ut hva mer jeg kan gjøre for å blir bedre. Noen som har noe tips?

5 comments:

Furine said...

Hm.. Så ingen MBT-sko altså. Dumt. Men du kan jo ha det i bakerst i hovudet ei stund om ikkje anna. Kanskje ein dag? ;)

Eg har høyrt om andre med hofteproblemer at stavgang, altså nordic walking, skal vere greit. Kjenner nokon som har hatt slik trening ute med fysioterapeut.

Ned i vekt er jo alltid positivt visstnok. Ikkje noko bombe, akkurat ;)

Lykke til, håper du kan få hjelp mot problema.

Line said...

Nei, det ble ikke det. Om det er noe som er bra for meg, det virket ikke slik på kiropraktoren.

Staver har jeg, så det skal jeg blir flinkere til å bruke. Skal gå stavgang løp om ikke så lenge og.

Ja, helt klart, og det jobber jeg med.

Tusen takk!

Sivjor said...

Hei Line

Når kiropraktoren min trykka på innsida av kneet mitt - så gjorde det også inni h... vondt - og det jeg fikk beskjed om da var at det var minisken - så kanskje det hadde vært noe å sjekke...

Sivjor

Line said...

Sivjor - Jeg har røntgen av begge og MR av et av knærne, og de har ikke funnet noe. Har røntgen av alt fra livet og ned samt hele ryggen. Tatt for mindre enn et år siden. De har ikke funnet noe galt med menisken dessverre.

Sivjor said...

Så synd - hadde vært så godt for deg å fått ordnet alt - håper det hjelper med behandling hos kiropraktoren i forholt til hofter og knær osv.

Uansett så ønsker jeg deg god bedring og håper du slipper å ha så mye vondt fremover.

Related Posts with Thumbnails