19.4.10

MBT Sko?

Det er et par som har anbefalt meg de skoene her inne på bloggen.

Til nå har jeg sett på dem som noen store stygge klumper. Og de er fremdeles store og klumpete. Og ikke så veldig pene å se på heller.

Jeg har tenkt mer og mer på det, og i dag var jeg innom en butikk og prøvde et par. Merket jo med en gang at jeg fikk en annen holding. Gikk litt rundt med dem, og de satt veldig bra på foten. Var ikke noe ubehag å gå med dem, heller ikke problemer med balansen.

Største forskjellen merket jeg når jeg tok på meg mine sko igjen. Hvilken forskjell. Følte at jeg fikk på meg sko som var knall harde.

Jeg skal høre med kiropraktoren på torsdag om han mener de kan være noe for meg. Hvis han sier ja, så får jeg begynne å spare, for de koster.

Prisen her i Østerrike ligger på €200 og oppover. Er en del andre ting som skal betales først, før jeg investerer i slike sko.

Noen andre som har erfaringer med MBT sko?

7 comments:

Anette S. said...

MBT sko er virkelig å anbefale.
Etter 2 svangerskap slet jeg med bekken og ryggproblemr og ble anbefalt disse. Brukte de masse en stund og ble veldig mye bedre. De er IKKE pene men utrolig gode. Går fortsatt tur på dem jevnlig. Har dem alltid med på storbyferie hvor jeg vet jeg skal gå mye.

For deg med dine ryggproblemer tror jeg de er verdt pengene :-)
Men vær obs på at de er ganske varme..

Furine said...

Vel, no er eg på ingen måte upartisk når det gjeld mbt-sko, eller masaiar som eg kallar dei til dagleg. Eg har vel 8 par eg byttar på å bruke, og har brukt masaisko i snart 3 år. I've never looked back.

JA, dei kostar, og JA , det fins mange typar kopiar på markedet etterkvart, (eg har berre prøvd dei som heiter Ryn, og dei var absolutt forferdelege, steinharde, og det føltes som eg stod på ei dibbedue av stein.) men eg synes dei er verdt det.

Den daglege murringa og smerta i høgrekneet er borte, no er det kanskje ein gong i månaden det er vondt, ikkje kvar dag som før.

Det er forresten så og seie samme pris på MBT over heile verda, generelt. (Kusina mi såg etter MBT i Asia, og dei kosta det samme der.) Dei siste eg kjøpte kosta €210. Eg har funne ned i €100 på sommarsalg, så då har eg småhamstra litt. Eg får nyheitsbrev frå mbt-butikken i byen eg bur, og der får eg også tilsendt sommartilboda etc. Kanskje dei har slikt på din butikk også?

Furine said...

Det fins ein ny modell på markedet no dette året, som er luftigare enn tidlegare modellar. Den heiter Kimondo og fins i fleire fargar.
http://gearpatrol.com/blog/2010/03/18/mbt-kimondo-chime/

Line said...

Anette S. - Ja, jeg skal høre med kiropraktoren om det kanskje er noe for meg. Så får jeg bare spare penger slik at jeg kan få kjøpt meg et par.

Furine - du, upartisk, aldri. Ikke mindre enn 8 ja.
Jeg skal høre hva Kiro sier og så skal jeg ut og jakte om han sier det er noe for meg.

Det virker ikke som de har alle modellene her i Østerrike, men jeg får se hva jeg finner.

Furine said...

Hehe, vel eg går jo med dei kvar dag (elles kunne eg aldri ha gått så mykje som eg gjer), så det er greit å ha "nokre" par å bytte mellom!
Dei har sko i goretex også forresten, og dei er definitivt dei varmaste. Så om dei ikkje har Kimondo, så kan det vere eit poeng å unngå goretexen i alle fall. Det fins jo også sandalar, da.. ;) Men eg tenkte som så då eg kjøpte første paret mitt, sjølv om det var sommar, at det var meir praktisk å kjøpe SKO enn sandalar, ein veit jo aldri med veret i Belgia...

Line said...

Er ikke mye sandal menneske. Det er flippflopps eller sko. Ikke noen sandaler her nei.

Jeg prøvde Marry Jane skoene, satt bra på foten.

Furine said...

Hehe, den anser eg nesten som sandal, eg da ;) Eg har ikkje prøvd den modellen, fordi eg har ganske høg rist, så slike sko er ofte ikkje behagelege, med stropp over altså.
Men det er vel også heile poenget med at dei har mange forskjellige modellar, at alle finn noko som passar!
Det går også an å få bytta sålen og dempeputa på skoa om dei blir utslitt. Eg har ikkje gjort det enno, men har 1-2 par som kanskje byrjar å bli modne for det, etter 3 år.

Related Posts with Thumbnails