21.4.10

Hodet går mer på egen akkord

I går kveld gadd jeg ikke lage noe mat som kunne bli til lunsj i dag. Og hadde heller ikke noe særlig frokost.

I går kveld tenkte jeg at da kunne jeg kjøpe med meg noe fra bakeriet, så ble det en dag med en del mer karbohydrater. Det var en lettvint løsning.

På vei ut døra i dag sa det klikk. Hvorfor skulle jeg gjør det? Det er jo det jeg alltid pleier å gjøre. Jeg viste jeg hadde fiskekaker i frysen. Ikke kjempe spennende alene, men mye bedre enn et rundstykke fra bakeren.

Så jeg plukket med meg noen fiskekaker, slang på en smørkladd og hadde da lunsj for dagen. Frokost hadde jeg og fikset.

Det hadde vært så lett å bare kjøpe noe hos bakeren. Men det var faktisk hodet selv om klikket og det var utrolig morsomt å oppleve. Jeg føler ting blir enklere. Det er fremdeles ting som er kjempe hardt, men smått begynner det å bli bedre.

Så nå skal jeg nyte mine fiskekaker til lunsj og vite at ting går veien.

8 comments:

Makronella said...

Kjempeflott -nå ble jeg stolt av deg ;)

Ingenting er bedre enn når hodet spiller på lag med oss.

Klem

Unknown said...

Så bra :-)

Line said...

Takk til dere to. Er ganske så fornøyd med den ja.

Kirkerotta said...

Så flott da! Ingenting er bedre enn å greie å vinne en kamp over seg selv! :) For det er jo ofte sånn at man må sloss litt for å ikke skeie ut!

Bra jobba!

Anonymous said...

Så flink du var! Takk for påminnelsen.Det er i hodet det sitter - hele livsstilen/slankingen.
Var ikke så flink selv i går kveld. Tok meg en Jægermeister og en liten gelefrukt. Tror jeg følte for å trøste meg selv lit...
Vi må motivere hverandre. :)

Line said...

Tropico - Helt klart, har sloss ofte jeg. Og ofte har jeg tapt, men merker jeg vinner mer og mer, og det liker vi.

Takk.

Anonym - Tusen takk og bare hyggelig. Det er når mat blir trøst det blir farlig. Vi må helt klart være med å motivere hverandre.

Anette s. said...

Kloke ord Line!
Det er virkelig sant at når mat blir trøst da blir det farlig , da kommer man fort inn i en ond sirkel!

Når du sier at fiskekakene dine ikke er spennende så må jeg si jeg synes du tar feil ;-) Jeg har laget dem og de er knallgode!!!

Ha en fin dag.

Jeg har bacon/parmasan kjøttboller (din oppskrift)salat og tzatziki til lunsj i dag så jeg gleder meg allerede.. he he

Line said...

Anette - Den onde sirkelen har jeg vært inni selv, men har kommet meg ut, eller jeg jobber med saken.

Det er gode, men jeg hadde bare de alene, var det jeg hadde. Men gode, det er de.

Det høres godt ut. Jeg har agurk hjemme, lurer på om jeg ikke må lage tzatziki selv.

Og ha en fortreffelig dag, jeg skal å bli knekt i hofta straks.

Related Posts with Thumbnails