1.4.10

Påsketradisjon til besvær

I dag er det endelig "ferie" for meg og. Eller langhelg vil jeg heller kalle det.

Torsdag og fredag er ikke helligdager her i Østerrike, så fri får man ikke. Jeg jobber i det offentlige, og siden jeg er registrert i den Norske Kirke som er evangelisk, får jeg faktisk en ekstra fridag, nemlig morgendagen.

I Østerrike er det veldig tradisjon på at det er vesen som gir gaver. De har flere "høytider" hvor det er vesen som gir gaven. Og nå er det påskeharen, som i Norge.

På jobben betyr også det at det blir gitt små gaver til hverandre. De siste dagene har det kommet en og annen småting fra forskjellige kollegaer, og jeg har selvfølgelig gitt i retur.

Jeg har fått en nydelig påskehare i porselen som skal stå i en plante, en søt pynte hare, samt sjokolade. Ganske mye sjokolade. Det er det de fleste gir. Og det nytter ikke å si nei takk, da er man uhøflig. Og jeg kan ikke gi det bort til andre på jobben, det er og uhøflig.

Og med mitt humør om dagen, så har noe gått i gapet. Jeg skal gi dagens fangst til naboen, for ligger det her, blir det spist.

Dagens fangst
Fargede kokte egg er og vanlig å gi, og det er supert. Hadde jeg bare fått det av hver hadde det ikke vært noe problem

2 comments:

Kirkerotta said...

Huff ja, jeg har også fått en del snop i gave. Først et påske egg på jobben, og så fikk jeg et påske egg i posten fra mamma. Masse masse herlig sjokolade, som jeg elsker!
Spist en del sist fredag, men følte meg så crappy etterpå at jeg dagen etter startet lavkarbo dietten min. Så noe godt kom det da ut av det.

Nå ligger det to egg i stua med masse snop, men jeg har faktisk greit å holdt fingrene unna!

Håper naboen din blir glad for masse snop! Syns du er flink som gir det bort.

Line said...

Litt gikk i gapet, må ærlig si det. Men nå er påsken over for denne gang heldigvis.

Related Posts with Thumbnails