8.2.10

Viktig info til alle USA reisende - Krise

Siste post for i dag, har blitt litt mye.

Oppdaget nemlig i dag at det er nye regler for tillatt bagasje. Først reduserte de fra 2x32kg til 2x23kg. Nå har de videre redusert fra 2x23kg til 1x23kg hvis man reiser økonomi klasse.

Detter gjelder for billetter kjøpt etter 01.01.10. Heldigvis er begge mine billetter kjøpt i 2009 og de gamle reglene gjelder fortsatt. Takk og pris. Men det er krise for fremtidig USA turer. Det er da ikke mulig å reise hjem fra USA/Canada med bare 23kg. Jeg har klart å fylle opp 2x32kg et par ganger og jeg.
(Foto kredit-http://blogs.eastwick.com/files/2008/12/shopping-logo-tss.jpg )
Nå blir det shopping for alle penga

4 comments:

Anette S. said...

Helt enig med deg!!! Det er krise med kun 1 koffert av 23 kg.. Var i New York med ei venninne i fjor og vi hadde med oss 50 kg hver hjem..

I mars drar jeg til Florida , men har som du bestilt billettene i 2009 så da kan vi ha med 2x23kg hver. Jippi!! De blir nok fylt opp de ja..

Line said...

Det er folk som lurer på hvordan jeg klarer å fylle opp. Null problem skal jeg si deg, er så mye å handle der brote, og så mye billigere.

Så bra at dere har billetter fra i fjor, det hjelper på.

Høres deilig ut med Florida i mars du.

anette s. said...

Florida i mars blir deilig.
Håper det blir godt og varmt ja ;-)

Regner iallefall med å fornye sommergarderoben ganske så bra. Elsker sko jeg da og det er jo hvertfall billig der borte!! helt vanvittig prisforskjell.også vesker og jeans.. ja egentlig det meste..

Elsker usa som ferieland!!
Har bodd i usa ett år for noen år siden og ble forelsket i landet :-)

Regner med det skal gå greit å leve lavkarbo der borte også..Noen erfaring med det??

Line said...

Jeg har og bodd i USA i et år for litt mer en noen år siden. Elsker USA som ferieland jeg og. Er bare så mye å se. Florida står på listen, men har vært mange andre steder, inkludert Hawaii.

Lavkarbo er greit der borte, man har tilgang til alt man trenger samt flere muligheter enn i Norge/Østerrike. Men det er lett å skli ut. Skal ha med en del lavkarbo ting hjem igjen, så det blir bra.

Related Posts with Thumbnails