10.2.10

Dyrlege besøk

Pelsen har ikke vært i form de siste dagene, og i går hadde han 2 uhell inne samt 2 i løpet av natten. Det er veldig ulikt han som har vært stueren siden han var 4 mnd. I går kveld lå han og små ynket seg litt, noe som heller ikke er normalt.

Jeg ringte dyrlegen i dag, og han klarte å dytte meg inn som aller siste pasient i dag, takk og pris for det.

Vi venter på dyrlegen, Odin er ikke kjempe begeistret, han vet hvor han skal.

Dyrlegen undersøker, prøver å få tatt urinprøve, men det nyttet ikke, men fikk noen dråper på en q-tips. Viser seg at han har bakterier i urinen, så urinveisinfeksjon. Han trodde og han kunne ha antydning krystaller i urinen. Alt tydeligvis veldig vondt. Pelsen fikk 3 sprøyter, 2 mot smerten og 1 med antibiotika.

Fikk og med oss et lite apotek hjem med, antibiotika, smertestillende og noe for å få PH verdien på urinen hans tilbake til normalt. 
 
Nå koser han seg her, smertefri, og lager godlyder mens han leker. Det er musikk til mine ører. 

3 comments:

Karen Marie said...

off, det hørtes absolutt ikke ålreit ut, får håpe det går over fort! Odin var i alle fall utrolig skjønn til nervøs å være ;)

Unknown said...

Stakkars liten! Uff, kjenner jeg får litt vondt av stakkars Odin jeg.

Får tro det går over fort nå som han får medisiner :-)

Line said...

Karen Marie - Nei, han hadde det ikke noe godt, men virker i dag alt mye bedre. Skjønn er han alltid :)

Ida - Ja, jeg fikk vondt av han jeg og. Han har ikke gitt mye tegn til vondt, men han har vist hatt det.

Virker mye bedre alt i dag, takk og lov, og en natt i matmors seng er heller ikke å forakte.

Related Posts with Thumbnails