9.2.10

9 Bakerier på 900meter

Østerrikerne er glad i sine bakerier. Veldig glad i dem. Så glad i dem at på vei til jobben, hvor jeg går hver dag, er det ikke mindre en 9stk på 900meter. Og jeg ska love deg at det lukter godt.

Det begynner ca 15min ut i turen til jobben. Da går jeg forbi et lite bakeri som jeg aldri har prøvd ut.
Så går jeg faktisk litt før klyngen begynner.
1. Anke
1. Ströck
De to ligger nesten rett over veien for hverandre. 20 meter bortenfor der igjen ligger 
Så kommer jeg til et av Wiens mange marked. Dette heter Rochusmarkt. Der er det ikke mindre en 3 bakerier
2. Anker
2. Ströck
Et lite privat et
Og 50 meter nedi veien ligger 2 til rett over veien for hverandre
3. Anker
Det var siste. 9 stk på 900meter. Faktisk litt mindre. Min favoritt er Anker, men kan helt ærlig si at jeg ikke er innom der lenger. Og faktisk så er Norske bakevarer bedre enn de her i Østerrike. Både av boller, kaker og annet. Er noe som de har her som er godt, men jeg foretrekker Norsk når det kommer til bakst.

4 comments:

Unknown said...

Jøss! Fy søren... det får'n si. Tror jeg måtte ha funnet meg en annen vei jeg rett og slett. Hadde ikke taklet å gå der nei.

Slet nok på Kiwi i dag jeg, for der har de nemlig fått inn sånne sjokolade-eggekrem-påskeegg liksom. Husker ikke hva det heter jeg. Men de er utrolig gode!

Line said...

Ja, det er noen. Jeg går fort, veldig fort, så slipper jeg å bli fristet. Men det har skjedd, for det lukter utrolig godt.

Jeg vet hva slags egg du mener. De har dem her nede og, og de er bare så utrolig gode. Har heldigvis ikke kommet enda, og nå skal jeg til USA i 2 uker så jeg slipper å se dem....men det er nok av andre ting der borte.

maria said...

heldigvis frister ikke bakeriene her i det hele tatt.. men folk fra österrike liker ikke helt norske bakevarer heller:P hehe.. er vel en vanesak hva man er ''vokst opp'' med! :D jeg elsker norske bakerier og drömmer om ä starte et eget her hehe

Line said...

Du får meg som kunde....sånn en gang imellom hihi. De liker Norske kaker da, så du får ha masse marsipan kaker hihi

Related Posts with Thumbnails