3.2.10

Karbohydrater ≠ Humøret

De siste 2 dagene har vært ganske idioti dager. Jeg har spist masse jeg ikke burde, blant annet loff, pasta, sjokolade, you name it. Godt var det heller ikke. Pastaen kunne jeg virkelig klart meg uten. Etter å ha spist lavkarbo en god stund nå så merker jeg at smaken min har endret seg.

Og i og med at jeg begynte med dette tullet i går så har humøret mitt vært pyton både i går og i dag. Som igjen førte meg til å spise mer av det jeg ikke skulle. En ond sirkel.

Noe jeg overhode ikke merket før, men som jeg merker nå er at karbohydrater får meg i elendig humør. Jeg blir sur og grinete, giddalaus og irritert. Alt plager meg og hodet er så absolutt ikke med. Å holde meg unna karbohydrater gjøre at humøret stiger, mer energi, mer lyst til å gjøre noe.

På en måte så er det mulig å se den positive situasjonen i det hele. For jeg opplever ting som minner meg på hvorfor jeg spiser som jeg gjøre og som bekrefter for meg at det jeg gjør er riktig for meg.

Jeg kommer sterkere tilbake med bloggingen i morgen.

2 comments:

Kirkerotta said...

Jeg går ikke på lavkarbo, men når jeg spiser sunnere med Grete Roede så spiser jeg mindre karbohydrater også. Spiser litt, men ikke store mengder.

I går spiste jeg mye karbohydrater, og jeg ble så utrolig trøtt. Gikk å la meg før 21, var helt skutt! Så nå blir det skjerpings, orker ikke å være så sliten!

Merker ikke det på humøret, men blir giddalaus som du sier.

Line said...

Det er egentlig første gang jeg har opplevd at humøret har blitt skikkelig surt. Og som du sier, giddalaus og ikke orker noen ting.

Men nå står ordentlig middag i ovnen, gleder meg. Og så tror jeg det blir en time på sykkelen senere.

Related Posts with Thumbnails