8.2.10

Nok en grunn til å slanke seg

Veier du over 75kg? Ja da må du passe deg. For i følge en artikkel VG kan du risikere at bilbelte gjør mer skade enn godt når ulykken først er ute og man veier over 75kg. Flere dødsulykker fra 2009 og en fra 2008 skal nå undersøkes for dette.

Jeg syntes dette er veldig skremmende å lese. For det er veldig mange som veier over 75kg, både av kvinner og menn, og mange av dem er ikke overvektige.

Nok en liten motivasjonsfaktor for å få av noen kg til. For når man først bruker bilbelte (føler meg naken uten) så er det jo greit å vite at det funker.

Foreløpig er det ikke et stort problem, her i Wien bruker vi sykkel eller bena.

8 comments:

Anonymous said...

75 kg er jo ikke akkurat mye...Jeg ligger ca. der, men er 192 og dermed temmelig tynn...Kjekt å vite at jeg må bli anorektisk for at bilbeltet skal kunne hjelpe noe særlig...

Line said...

Nemlig, det er det jeg tenkte på. det er veldig mange som er over 75kg som og skal være det pga høyden etc. 75kg er overhode ikke mye.

MIa said...

greit at man ikke bør være overvektig men hadde min mann, som er 198 cm høy, veid 75 kg hadde han nok vært tvangsforet. Han ser ut som en krigsfange når han er under 95 kg...

Line said...

Ikke sant, det er helt klart noe som man bør se på, for det er mange som både skal og bør veie over 75kg.

Anonymous said...

åhhhhh nok et kilofjols som uttaler seg. Personlig vil jeg heller bære de ekstra 10 kiloene jeg har for mye enn leve for å telle kalorier og fly på vekta i tide og utide
Kos deg meg gulrøttene og sikkerhet beltene dine gir. Personlig kjører jeg forsiktig, trener reglemssig og unner meg en blodig biff med deilig rødvin fra til til annen.

Line said...

Hadde du sett 2 sekunder på bloggen så hadde du sett at jeg hverken teller kalorier eller lever på gulerøtter. Jeg spiser egg og bacon, ost og alt annet som er godt. Blodig biff står og på menyen.

Makronella said...

Ja ja tydelig å se at også andre fjols er ute og uttaler seg - Lurt å lese noe før en åpner opp og kommenterer, anonymous-Lavkarbo-kost dreier seg nettopp om ikke telle kalorier -aldri har jeg levd så godt noen sinne som på lavkarbo -Verken mens jeg har prøvd å gå ned i vekt eller mens jeg har gitt totalt blaffen - desserter biffer et glass vin i ny og ne og enda er det kilo som forsvinner. Snakk o å få i pose og sekk. Til og med krem og smør kan nytes -så neste gang du skal mene noe, anonym -sjekk hva du mener noe om før du tråkker uti med begge beina

Line said...

Nemlig!

Related Posts with Thumbnails