16.2.10

Sikker på at du har nok på tallerken?

Beklager at det ikke har blitt mer oppdateringer, vi er ute hele dagen, og når kvelden kommer er jeg utslitt. Men når man våkner før kl 5 om morgenen pga jetlag, da får man litt ekstra tid.

Da jeg var i Frankfurt og ble plasser på hotell, hadde jeg og mat inkludert. På kvelden hadde jeg middagsbuffet på en restaurant, og fant masse nydelig lavkarbo mat.

Jeg tok på det som har blitt normal mengde mat for meg, noe som så ganske så stusselig ut på en diger tallerken siden jeg normalt sett bare bruker frokost tallerken, men som var mer enn nok for meg.

Mens jeg satt der ble jeg sittende å titte på andre som spiste fra denne buffeten. De lasset på med mat, og forsynte seg både 2 og 3 ganger. Og etter 1x forrett, 2 ganger hovedrett så var det endelig tur til dessertbordet. Der var tallerkenen mindre, men allikevel ble det lasset på av en av hver dessert type, 5-6 dressert porsjoner lasset på en liten tallerken.

Og folk dyttet i seg. Jeg er sikker på at de var mette for lenge siden, men fordi det var buffet og man kunne spise så mye som man ønsket, så stappet folk seg fulle av mat, måtte jo utnytte muligheten.

Etter en god stund på lavkarbo nå så merker jeg at porsjonene mine er blitt betydelig mindre og jeg holder meg mett betydelig lengre. Jeg føler ikke trangen til å stappe i meg på samme måte som før.

Det er skremmende å se hvordan folk tenker at at "det er jo spis så mye du vil, så da stapper vi i oss". Folk spiser nok mye mer enn de behøver, men en stor tallerken må jo fylles opp. Hvordan man spiser seg stapp mett, men allikevel hiver innpå enda litt mer.

Så neste gang du fyller opp med mat på tallerken, tank deg om og se på om kanskje ikke halvparten er nok.

No comments:

Related Posts with Thumbnails