14.2.10

Dagen fra helvete

I dag har rett og slett vært helt pyton. Jeg er ikke der jeg skal være og kommer meg heller ikke dit før på samme tid i morgen.

Dagen begynte med at det første toget jeg skulle til flyplassen ble kansellert. Neste var forsinket. Jeg hadde heldigvis nok av tid. Jeg fikk sjekket inn, ny rekord på hvor lite bagasje jeg hadde med meg, kom meg til gate og om bord i flyet. Det ble nevnt over høyttaleren at vi kom til å bli et par min forsinket. Jeg tenkte ikke så mye på det, et par min hadde jeg nok av tid til.
 Ny rekord, bare 13.5kg

Jeg sovnet så og våknet under innflyvingen til Frankfurt. Når vi lander så ser jeg at vi har blitt veldig mye forsinket og jeg hadde nå bare 45min til neste fly. Vi kommer inn til terminal 2 og jeg må ta en skylink tog til terminal 1. Jeg løper som en idiot, så hvis noen så en rosa blobb som løp igjennom flyplassen i Frankfurt i dag, så var det meg.

Jeg kommer meg til riktig terminal og ser at det er kjempe kø igjennom sikkerhetssjekk. Jeg prøver å si at flyet går om 30min, men går bare beskjed at alle her skal på fly og flyet drar ikke uten dem. Jeg kommer meg igjennom etter 45min og løper som en gal mens jeg prøver å holde bukse oppe (belte bel tatt av og ikke tid til å ta det på). Kommer til gaten og ser at dørene er lukket, avgangen er borte fra skjermen og de pakker sammen. Jeg sier at jeg skal med, men de sier at fighten er lukket. Flyet står på gaten enda, men dørene er lukket. Jeg får beskjed at jeg må til bilettservice for å få booket om biletten.

Jeg går til Lufthansa, står der i 1t og venter. Får beskjed at jeg må til selskapet jeg kom til Frankfurt med, kommer meg tilbake til terminalen der jeg landet, finner skranken og nye 45min i kø. Endelig min tur og de begynner å lete. Alt er overbooket, i alle klasser samt at så og si alle fly har dratt fordi det har tatt så lang tid å komme seg til riktig sted. Eneste mulighet er neste dag, samme fly som jeg skulle tatt i dag.

Jeg er forbannet, og tro meg de får høre det. Siden jeg selv har jobbet flybransjen så vet jeg mine rettigheter og nevner dem i fleng. De måper, og må jo bare komme med det. Ligger nå på hotellet, maten er inkludert.

Jeg skal på samme fly i morgen, kommer frem 1 dag forsinket, mister en dag i Seattle med familien, som er kjipt. En annen ting er at jeg hadde reservert vindu, det har jeg ikke nå. Jeg har fått midtrekke sete for det var det eneste som var ledig.

Kommer med hva jeg har gjort resten av dagen i neste innlegg.

4 comments:

Iselin said...

Så utrooolig kjedelig!!! :(
Håper resten av ferien blir desto bedre da!

Hufsa said...

HjelpXD For en stress-orige det der hørtes ut! Jeg som pleier å få anfall bare jeg må stå i kø i 15 minutter for å få sjekket inn bagasjenXD lol! For å ikke snakke om når det piper i sikkerhetskontrollen og de tar fra meg negl-saksa, men ikke den 10cm lange metall-hårklypa festet til huetXD lol!

Archana said...

Waah! Så utrolig, utrolig kjipt...
Der har jo rett og slett folk ikke gjort jobben sin, er det lang kø i sikkerhetskontrollen, så skal vel ansatte gå rundt å spørre om noen skal med de flyene som går type -veldigveldigsnart- ?

Ha en god ferie ellers da!

Line said...

Iselin - Det var utrolig kjipt, det skal jeg love deg, men den har blitt mye bedre siden den gang.

Hufsa - Jeg var rimelig stressa, det skal jeg love deg. Og jeg blir ganske utolmodig i kø jeg og, det er helt sikkert.

Archana Demonia - Det var virkelig sikkerhetsfolk på power trip, for de kunne fint ha hjulpet meg å rekke flyet.

Related Posts with Thumbnails