30.3.10

Rykte gikk at jeg var død

I lunsjen i dag møtte jeg en kollega jeg ikke har sett siden før jeg dro til Canada. Vi stod og snakket litt før han sier.

"Jeg trodde du var død"

Jeg ser på han sjokkert før jeg får hele forklaringen.

Han hadde snakket med en annen kollega som sa at en ung Norsk kollega i huset hadde dødd av hjerteinfarkt. Jeg er den eneste Norske på jobben så han trodde med en gang at det var meg. Han fikk ikke så mye mer informasjon fra denne kollegaen. Han hadde prøvd å beskrive meg, men ikke noe info som gjorde at han kunne bekrefte eller avkrefte.

Det førte til at han måtte ringe høyere hold her i huset og høre hva som hadde skjedd.

Det viste seg at det var en eldre dame, konen til gjest fra Finland som var på besøk her på huset, som hadde dødd av hjerteinfarkt. Noe som selvfølgelig er fryktelig synd.

Han var sjeleglad at han hadde fått feil informasjon selvfølgelig.

Pass litt på hvordan du sprer rykter, hva du sier kan komme ut som noe helt annet den andre enden.

2 comments:

Kirkerotta said...

Huff, ja man skal være forsiktig med sånne rykter.
Ikke særlig kult, spesielt når det er såpass alvorlige ting som død.

Line said...

Ja, jeg ble litt paff. Ting kan fort komme ut litt galt og det baller seg på

Related Posts with Thumbnails