29.3.10

Vårrengjøring

Da er jeg igang. Hele leiligheten skal taes fra gulv til tak. Det er ikke store leiligheten jeg har, bare 34.5kvm2, men det er veldig mye ting i den. Veldig mye. Og mye må bort. Jeg føler at ting faller ned over meg.

Leiligheten min ligger i en bygning som er 100 år i år. Det kalles en Altbau (gammelt bygg). Det betyr og at det er høyt under taket, noe det er. Så ting står litt i høyden, derav at jeg føler at ting faller over meg. Jeg tok litt tidligere i går, men når er det virkelig tid for vårrengjøring. Skuffer og skap, hver krok og gjemmested.

I går fikk jeg tatt kjøkkenet. Jeg fikk ryddet meg mer plass, kastet noe, gitt bort enda mer. I dag står badet for tur. Jeg har badet på kjøkkenet. Ja, du leste riktig. Badet mitt er på kjøkkenet. Det er ganske vanlig i en Altbau. Do og dusj var tidligere på gangen eller i kjelleren, og da det ble innlemmet i hver leilighet måtte man ta den plassen man hadde, kjøkkenet. Doen er i et bøttekott.

I løpet av uken skal jeg få tatt resten. Det blir deilig med en 4 dagers helg og komme seg 100% i orden på. Siden jeg bare har 1 rom pluss kjøkken/bad så burde det ikke ta lang tid, men jeg har fryktelig mye ting som skal sees igjennom og kastes. På fredag får jeg hjelp av en venninne som skal sitte og si nei hver gang jeg spør om å få beholde noe. Det hjelper.

Når jeg har kommet i orden så skal dere få før og etter bilde.

3 comments:

Kirkerotta said...

Så flink du er. Skulle tatt en sånn rengjøring selv, men vi har 88 kvm, så kommer til å ta tid. Hehe... Kanskje jeg starter når jeg har påskeferie.

Takk for rydde inspirasjonen.
:)

Furine said...

Wow, spennande leiligheit du har! Det med do i bøttekottet var litt interessant!
Eg har tankar om å prøve å rydde i mi 50kvm store leiligheit i påska.. PLANAR i alle fall ;) Utruleg kva som samlar seg...

Line said...

Tropico - Bra det er noen som blir inspirert, skal helt ærlig si at det er ikke jeg. Selv om det er utrolig deilig når det er rent og ryddig.

Furine - Tja, kan diskuteres, men den er grei nok, og koster ikke skjorta, så jeg overlever. Bilder kommer

Related Posts with Thumbnails