19.3.10

Hva er din motivasjon?

VG skriver i dag om Trude som gikk ned 66kg for å delta i Norske Talenter

For henne var motivasjonen å delta i Norske Talenter. Og det er viktig å ha motivasjon når man skal legge ut på noe. Og det å gå ned i vekt er virkelig å legge ut på noe. Det tar tid, man har både motgang og medgang, opptur og nedtur, og det er viktig at man klarer å holde motivasjonen oppe igjennom hele "reisen" man er på.

For noen er motivasjonen at man skal se bra ut i bikini til sommeren, at man skal klare å delta i et løp man har meldt seg på, at man skal se bra ut når man treffer noen man ikke har sett på en stund igjen etc. For andre er det helsen som er det viktigste, det å kunne gjøre mer med barna, delta på flere ting, leve lenger.

Uansett hva motivasjonen er, så er det viktig at det er noe som virkelig motivere deg, noe som gjøre at du ikke spiser den sjokoladen, drar og trener selv når du vil ligge foran TV'en, at du ikke gir opp når nåla på vekten ikke har rørt seg på 4 uker.

For meg er motivasjonen helsen og et håp om at mine knær blir bra slik at jeg en gang kan løpe et helt maraton løp. Det er og et ønske om å se og føle seg bedre, kunne gå inn i hvilken som helst butikk å kjøpe det som henger der. Ikke føle seg som en elefant blant venner som i mine øyne har en helt perfekt kropp.

Så jeg spør, hva er din motivasjon? Enten det er for å gå ned i vekt eller noe annet du ønsker å oppnå. Hva er din motivasjon når det fyker som verst oppi hodet om at dette går ikke?

4 comments:

anette s said...

Hei :)

Motivasjon er viktig ja. Min motivasjon for å gå ned i vekt er å få mer overskudd og energi så hverdagen blir bedre for meg og mine søte små :-) Mens motivasjonene min for å trene hardt er å sykle Birken litt fortere i år enn i fjor!! Og da hjelper det selvfølgelig å miste noen kg også ;-)

Jeg er sikker på at du klarer å løpe maraton! Bare stå på, tren fornuftig og lytt til kroppen.

God helg.

Anette S.

Kirkerotta said...

Min motivasjon er å bli mamma. :) Bare 4 kg igjen så kan vi søke om prøverør!
Jippi!

Kirkerotta said...

Og så vil jeg selvsagt også se bra ut! :P

Line said...

Begge to har kjempe bra motivasjoner som driver dere frem og det er kjempe bra.

Related Posts with Thumbnails