17.3.10

Ufrivillig, men selvforskyldt, eksperiment på kroppen

Da er jeg tilbake igjen og prøver nå å komme tilbake til hverdagen.

Jeg har kost meg masse på begge turene mine, men det kjennes på kroppen på flere måter. Jeg har lagt på meg, flere kg, alt for mange. Jeg vet helt klart hvorfor og har ingen andre å skylde på enn meg selv.

Jeg har spist karbohydrater så det har tøt ut av øra. Frokost, lunsj og middag har bestått av noe form for karbohydrater. Innimellom har det blitt is, godis, brus, you name it.

Jeg hadde aldri en forestilling om at reisene skulle bli lavkarbo, men heller ikke at jeg skulle spise i de mengder som jeg har. Jeg har spist betydelig mye mer pr måltid enn jeg noen gang gjorde på lavkarbo.

Alt dette har resultert at jeg har lagt på meg en del, fått masse kviser, føler meg uggen, konstant sulten, lyst på noe hele tiden, spesielt sukker og jeg er konstant trøtt. Pga vektøkningen har jeg vondt i knærne, karbohydratene gjør at jeg konstant er oppblåst og har luft i magen.

Hele eksperimentet, ufrivillig som der var, har vist meg at lavkarbo er sånn jeg skal leve. Jeg føler meg så utrolig mye bedre i kroppen, mett, har ikke lyst på noe hele tiden og jeg her mer energi.

Så jeg jobber meg nå tilbake til vante rutiner. Trening og lavkarbo står på programmet.

En av de to dagene jeg drakk alkohol på begge turene

2 comments:

Unknown said...

Jeg vet nøyaktig hvordan du føler deg! Men du er snart inne i lavkarbo-livet igjen :-)

Line said...

Jepp, snart er vi der begge to.

Related Posts with Thumbnails