28.3.10

Er det pinlig å blogge?

Da er det der ute for hele verden å se. Det har det egentlig vært hele tiden, men det er mennesker jeg har unnlatt å si det til. Av forskjellige grunner, men mest fordi jeg vet hva de ville ha sagt.

Da jeg var gjesteredaktør for http://www.side2.no/side2blogg/ i går, så viste jeg ikke at det kom til å havne på nettavisen.no også. Det er forsåvidt helt greit, men jeg var ikke forberedt på det. Det har ført til at personer som ikke viste at jeg blogget, vet nå at jeg blogger.

Og de er ikke fornøyd. De mener de er pinlig at jeg legger ut om livet mitt her på bloggen. At jeg deler med bilder og forteller om hva jeg holder på med.

Jeg syntes ikke at det er pinlig, jeg har ikke noe problem med å legge ut bilder, jeg har ikke noe imot å dele. Grunnen til det er hvor mye blogging hjelper meg. Om den hjelper andre er det og hyggelig, men først og fremst hjelper blogging meg. Og er ikke det hele poenget?

Så jeg spør, er det pinlig å blogge? Holder du bloggen skjult for noen? Hvis så, hvorfor?

9 comments:

Kirkerotta said...

Jeg syns ikke det er pinlig å blogge. Og folk får mene hva de vil om det. Selv har jeg ikke fortalt om bloggen min til så mange. De få jeg har fortalt det til har bare kommet med positive kommentarer.

Skulle noen jeg kjenner tilfeldigvis finne bloggen min, så er det helt ok, men jeg orker ikke å reklamere for den.

Bloggen din motiverer andre, og jeg syns du skal være stolt av den! Mange vil ha meninger, men så lenge du får noe positivt ut av å blogge så fortsett med det!

Stå på!!!!

Unknown said...

Det er absolutt ikke pinlig å blogge!
Man må da få lov til å gjøre hva man vil syns nå jeg da! Selv har jeg heller ikke sagt det til så mange egentlig. Men som Tropico sier, hvis noen jeg kjenner finner den, så er jo det bare fint. Men jeg reklamerer ikke veldig for bloggen min.

Og som også Tropico skriver, så motiverer bloggen din veldig, og jeg syns det er godt å ha deg her inne i bloggeland! Ikke bry deg om hva folk sier og mener :-)

Line said...

Tusen takk for flotte ord dere to. Og det er hyggelig å høre at bloggen motiverer. Jeg har ingen planer om å slutte å blogge, den er en motivasjon for meg og.

Frida said...

Jeg er selv en sånn person som blogger helt anonymt. Den ene bloggen min er jo bare oppskrifter og overhodet ikke personlig, så det skulle vel i utgangspunktet ikke være noe behov for å være anonym. Men jeg er det likevel.

Den andre bloggen min, der jeg er veldig personlig, er lukket. Og skrevet under et pseudonym. Dobbelt opp privat med andre ord. Og jeg er ganske nøye med hvem jeg slipper inn i den mer private bloggen.

Jeg skriver anononymt fordi jeg er ekstremt opptatt av å skjerme privatlivet mitt. Men jeg ser ikke nødvendigvis på det som en positiv ting. Jeg tenker mer at jeg må jobbe litt med å tørre å være mer åpen. Jeg er beundrer de som tør å legge ut (deler av) livet sitt i bloggen under fullt navn og bilde. Jeg synes dere er tøffe! Og jeg skulle ønske jeg var like tøff.

Du er jo en inspirasjon for andre, og har ingen grunn til å synes at det er pinlig. Så kjør på Line!

panda said...

jeg har tydligvis noen som syns jeg er pinlig som blogger, men jeg bryr meg ikke så mye med det.. jeg blogger som jeg gjør og holder den ikke skjult for noen:P men i det siste har jeg tenkt litt på det med blogg i henhold til jobbsammenheng:P Men alle vet jo at det finnes mer til et menneske enn bare en blogg:)
Jeg elsker det og de hjemme setter pris på å vite hva jeg gjør om jeg ikke svarer på tlf;)

plosiv said...

Det er definitivt ikke pinlig å blogge. Det er klart at ikke blogging passer for alle, men det gjør ikke f.eks. stand up heller, og det er ikke pinlig. Folk bør vokse opp.

Line said...

Frida - Tusen takk. Jeg har ingen planer om å slutte. Forrige bloggen jeg hadde var mer anonym, men jeg følte at det hemmet meg, denne gangen gjør jeg ikke det. Har full respekt for de som velger å holde den slik.

Panda - Bra at du ikke bryr deg, som meg. Og i henhold til jobbsammenheng, så lenge du ikke driter deg (les: gjør noe som kan påvirke hvordan du gjøre jobben din) eller jobben ut, så burde det jo ikke være noe problem.

Plosiv - Bra eksempel hehe

Furine said...

Rett og slett teit at folk reagerer slik, synes eg. Det er då opp til deg om du vil blogge eller ei. Det er då DIN blogg, ingen annan sin!

Line said...

Du har så rett. Og så lenge jeg ikke skriver noe om dem, hvorfor skal det så være pinlig?

Related Posts with Thumbnails