22.3.10

Österreichischer dm Frauenlauf

Østerrikes Kvinne Løp finner sted 30 mai. I 2009 var over 18 000 kvinner med, og i år blir det sikkert mer. Jeg deltok der i 2008, en 10km som var mitt første løp noen sinne.

I år skal jeg "bare" delta i 5km Nordic Walking siden løpingen er litt på is om dagen. Skal gå sammen med min nabo, så det blir hyggelig.

Jeg husker tilbake til 2008 da jeg nesten ikke kjente folk her nede og de jeg kjente var opptatt. Jeg løp løpet alene, ingen var der når jeg kom i mål og jeg gikk alene hjem. Jeg var utrolig stolt over at jeg hadde klart det. Hadde bare løpt i 3mnd og løp 10km på 1.11.35.

Jeg fortsatte å trene og samme året løp jeg et halvmaraton løp i oktober. Jeg klarte det på 2.43 og var så stolt. Det var i Luzern i Sveits og hadde en venninne som var der sammen med meg. Jeg kunne ikke gå dagen etter, men den følelsen når man kommer i mål er helt utrolig.

Jeg har lyst til å en gang løpe et helt maraton, men da må først knærne bli bedre og det må jeg bruke tid til.
På vei i mål, utrolig glad og stolt

No comments:

Related Posts with Thumbnails