25.3.10

Lavkarbo og trening

De siste 4 av 5 dager har jeg trent og det har vært utrolig deilig. Jeg har følt meg kjempe bra både under og etter trening. Etterhvert som dagene har gått har jeg merket av kroppen har blitt litt tyngre og i går var bena tunge som bly etter trening. Trappene opp til leiligheten tok evigheter.

Jeg regnet med at det kom til å gå over i løpet av natten, men det var like tunge da jeg gikk til jobben i dag. Jeg sjekket og ketose i går kveld, et par timer ettermaten og den var veldig veldig dyp, tror det er det mørkeste den har vært noen gang.

Jeg har og vært litt ør i hodet om jeg har beveget meg for opp fra sittende eller jeg har bøyd meg for å knytte sko eller ta opp noe fra gulvet etc. 

Dette betyr ikke at jeg kommer til å begynne å spise masse karbohydrater, men jeg tror jeg skal øke inntaket av grønnsaker litt. Eventuelt bake lavkarbo brød og ta en skive før jeg trener.

Jeg trener over en time hver gang, ofte mer, og da er det greit å ha et lite reserve før trening. Når jeg trener, er det ofte intensivt, jeg gir alt når jeg holder på. Jeg kombinere styrketrening med litt kardio, ofte intensive timer som krever sitt.

Er det noen som har samme erfaring og har noen tips?

1 comment:

Anonymous said...

Hei.
Jeg leste at du skriver :...da er det greit å ha et lite reserve før trening".
Det har du allerede. Det er karbo-tanker (som sitter hardt i oss).
Antar at du spiser Cocosa, smør, og alt annet fett du kommer over?
Det kan være at du er kommet til et vektplatå, der kroppen skal kjenne etter om dette er bra, og da holder den igjen på fettet mens den "kjenner etter". Det kan ta 5 dager, det kan ta flere uker. Det som da er viktig, er å øke fett inntaket noe. Å spise en brødskive eller øke inntaket av grønnsaker vil ikke ha noe innvirkning på intensitet eller utholdenhet. Holder kroppen igjen fett, må du en liten stund nøye deg med den energien du får gjennom maten.

Related Posts with Thumbnails