15.12.09

Julemarked i Wien

Wien har 12 julemarked, så her er det nok å få julestemning på. I går kveld var jeg innom 2 av dem.

Her i Wien går folk på disse Weihnachtmarkt for å drikke Glühwein Det er sosialt og hyggelig, samt at det er veldig mye god mat på disse markedene. Det største i Wien er foran rådhuset. Men det finnes mange andre flott og. I går var jeg innom Adventmarkt foran Karlskirche (Karlsplatz). Det er selvfølgelig mye flott å se på og kjøpe, og overhode ikke bare jul.


Min venninne drakk Punsch hvor jeg smakte en liten sip. Jeg smakte og på 1/3 av en kastanje. Ellers hverken spiste jeg eller drakk noe.


 


Jeg fant ikke noe av det jeg skulle ha der, så vi dro videre til neste marked som var Weihnachtsmarkt foran Schönbrunn Slott. det var utrolig flott, og der fant jeg og den ene gaven jeg lette etter. Jeg tok ikke bilder av noen av bodene, noe jeg angrer på nå, men det kommer flere muligheter.


 

 
 

Flott var det, og mye fint hadde de. Vil virkelig anbefale folk til å ta seg en førjul tur til Wien og på julemarked her nede. De åpner i midten av november og varer til 24 desember. Man kan gå på et hver dag uten å gå på det samme.

No comments:

Related Posts with Thumbnails